כנס ״קולות של חיבורים״

ביום ה' 1.6.23, התקיים כנס ״קולות של חיבורים״ לבוגרי קולות לדורותיהם בנווה שכטר בתל-אביב.

היה זה ערב מרגש, מעורר השראה והוא יצר חיבורים חשובים בין הבוגרות והבוגרים. הערב הוא תולדה של אירוע הזום "מתחת לפני השטח", שקיימנו בחודש מרץ ובעקבותיו הוקם צוות היגוי של בוגרים שהוביל את ארגון הכנס. בכנס השתתפו מעל 60 משתתפים.

בנוסף ללימוד משותף במליאה, שהובל על ידי צורית בוסקילה, היתה סדרת הרצאות מרתקות של בוגרים/ות מגוונים ממגזרים שונים – זיוה מקונן דגו, לשעבר מנכ"לית המרכז למורשת יהדות אתיופיה, שהתייחסה לסוגיה של המצב בניתוח של מאבק על בעלות וכיצד הוא מדיר את הקהילה האתיופית מהשיח החברתי;

עו"ד יצחק גורדון, יו"ר איגוד המשפטנים, התמקד במקום של העובדות בדיון בשיח הציבורי ביחס לחקיקה המשפטית; קארן שוורץ, לשעבר רשמת האגודות, הציגה עמדה ייחודית ומהפכנית באשר למגזר השלישי בישראל והציגה שאלה מאתגרת על תפקידן של עמותות להגברת הקיטוב והמגזריות בחברה הישראלית;

ראובן אדרעי, מנהל תחום הבטחת הכנסה בשירות התעסוקה, הדגיש את התפקיד המרכזי שהוא מייחס לעולם התעסוקה כמרפא את הקיטוב החברתי כעת; וסמיר קעדן, ראש המרכז לקידום חיים משותפים בבית ברל, שבחר להתמקד בנקודת הראות מהשוליים של המיעוט הערבי פלסטיני בישראל ביחס לעימות הציבורי על החקיקה המשפטית וההתייחסות אליה כמאבק בין אליטות מתחלפות, כהגדרתו.

החלק השני של הערב התקיים במפגשי שולחנות עגולים, בהתאם לנושאי ההרצאות בהנחיית מנחות קולות כיום (דותן אריאלי, לירז פרומן וליאון וינר דאו, מנהל בית המדרש של קולות) ומנחי עבר (דודו ליברמן ותדהר גוטמן), יחד עם הדוברים עצמם, שכלל לימוד, השמעות קולות בנושא הקיטוב החברתי ההולך וגובר, הקשבה וחיפוש אחרי דרכי פעולה, שייתנו מענה ושיפור למצב הקיים.

שתפו את הפוסט

עוד מאמרים במגזין קולות

הישארו מעודכנים!

הירשמו לניוזלטר שלנו ונעדכן אתכם כשאנחנו מעלים פוסט חדש

על הקורסים שלנו שמעת?

אנחנו מציעים מגוון תוכניות למוסדות שלטון, ארגונים ולקהל הרחב