פתיחת תוכנית 'איתחול' ע"ש אופיר ליבשטיין ז"ל

תקווה רדיקלית
בשעה טובה, נפתחה תוכנית איתחול ע"ש אופיר לבישטיין ז"ל, ראש המועצה האזורית שער הנגב ובוגר תוכנית המובילים בשלטון המקומי של קולות, שנפל בשבת ה-7.10.
התוכנית מיועדת לתושבות ותושבי עוטף עזה, בעלי יוזמות חברתיות ואנושיות ורצון לבנות מחדש, א.נשים עם רצון עז, מחשבה טובה ויכולת עשייה מוכחת, שהתחילו להניע יוזמה חברתית או קהילתית לטובת שיקום וריפוי האזור ומחפשים ליווי רעיוני, ערכי ומקצועי.
התכנית מציעה ללומדות וללומדים מקום, גב ואוויר לנשימה ומעין אקסלרטור – מאיץ ליוזמות חברתיות, שיעניק כלים, השראה וקהילה, יתמוך ויעזור להצמיח את היוזמות של הלומדות והלומדים.
בדומה לתוכניות אחרות של קולות, אנו שואפים שמתוך שיח עם קהילת עמיתים; באמצעות מפגשי לימוד ושיח, השואבים השראה מתרבות ישראל ומחיבור לעם היהודי; בימי למידה וחשיבה מרוכזים ועם מפגש עם קהילות יהודיות מעבר לים; הלומדות והלומדים ימצאו זמן להתבוננות וללימוד משותף, להיטענות וליציאה לעשייה. במקביל, כדי לזרז ולהצליח ביוזמות שלהם, התכנית תעניק כלים וצורות חשיבה לניהול יזמות חברתית, והיזמים יקבלו ייעוץ מקצועי ליוזמה בהתאמה אישית.
בדברי הברכה שלו, מנכ"ל קולות, שלמה ווייניש, הדגיש את הרוח וההשראה של אופיר ליבשטיין ז"ל ואת התקווה שהחברה הישראלית בכלל ותושבי העוטף יכולים לשאוב מחברות וחברי הקבוצה שמוצאים את הכוחות ליצור מציאות חדשה וטובה יותר עבור הקהילות שלהם והאזור. הוא סיים את דבריו בברכה מספר ישעיהו: "כִּי תִרְאֶה עָרֹם וְכִסִּיתוֹ, וּמִבְּשָׂרְךָ לֹא תִתְעַלָּם. אָז יִבָּקַע כַּשַּׁחַר אוֹרֶךָ, וַאֲרֻכָתְךָ מְהֵרָה תִצְמָח" (ישעיהו נ"ח, ז-ח) ואיחל ללומדים שיאירו עיניהם לשים לב ולראות עירום ולכסותו, לבקש את האובדת ולהשיב את הנידח. שיתאזר ליבם להאמין שאפשר לתקן וכי קרוב הדבר אליהם מאוד בפיהם ובליבם לעשותו.
את הקבוצה מנחה ראש בית המדרש של קולות, ליאון וינר דאו ומנהלת שושנה שטיינר צרפתי, סמנכ"לית קולות.
נושא הלימוד של המפגש עסק במשבר, חוסן פנימי ומקום הלידה. לסיום נחשפו הלומדות והלומדים לרעיון, שהגה הפילוסוף האמריקאי, ג'ונתן ליר – תקווה רדיקלית, "מה שהופך תקווה לרדיקלית הוא העובדה שהיא מכוונת לעבר טוב שחורג מגבולות היכולת הקיימת להבין מה הוא טוב זה. תקווה רדיקלית מצביעה על טוב עתידי, שאנשים שמקווים שיתממש עדיין חסרים את המושגים ההולמים להבנתו".

שתפו את הפוסט

עוד מאמרים במגזין קולות

הישארו מעודכנים!

הירשמו לניוזלטר שלנו ונעדכן אתכם כשאנחנו מעלים פוסט חדש

על הקורסים שלנו שמעת?

אנחנו מציעים מגוון תוכניות למוסדות שלטון, ארגונים ולקהל הרחב