הכרת את הבוגרת – אילנית דהאן גדש

אילנית דהאן גדש בוגרת תוכנית 'מובילים בשלטון המקומי', היא ראש מינהל לימודים מוניציפליים במרכז השלטון המקומי, עמותה המייצגת ומאגדת את הרשויות המקומיות במגוון רחב של תחומים. בתפקידה הנוכחי, אילנית מנהלת את מערך הלימודים וההשכלה, מתווכחת ומנגישה מידע יישומי לעובדים ברשויות המקומיות. "המנהל של היום שונה מהמנהל, שקיבלתי לפני שמונה שנים. המנהל עוסק , בזיהוי צרכים חדשים ברשויות המקומיות, בהכשרות בהתאם להגדרות תפקיד ודואג להמציא את עצמו ואת הגלגל מחדש".

השינוי בהכשרות המינהל נובע מהשינוי בשטח, ברשויות עצמן. בתוך הקבוצה בקולות, הכוללת ראשי רשויות, היא מכנה את עצמה 'עוף מוזר'. כולם בכירים בשלטון המקומי והיא ב'זום אאוט', ומתוך כך יודעת לזהות תהליכים כלליים. "ישנו פער, שהולך וגדל, בין השלטון המרכזי והמקומי. גם הקורונה וגם המלחמה הוכיחו לכולם שהשלטון המקומי הוא זה שעובד ומוביל שינויים. אט אט השלטון המקומי צובר הרבה כוח הערכה והבנה שהוא זה שצריך להיות אחראי על המשאבים שלו.

בבחירות האחרונות נכנסה רוח חדשה לשלטון המקומי. ראשי רשויות חלקם היו בפוליטיקה וחלקם הגיעו מהמגזר הפרטי אך מה שמאפיין את כולם זה הרצון להוביל שינוי ולקדם את העיר שבה הם נבחרו. ניתן לראות את ראשי הרשויות ככאלה שרוצים להתייעץ, ללמוד , ולחשוב מחוץ הקופסא על מנת לקדם את הרשות שלהם".

לפני שבועיים, קבוצת 'המובילים' חזרה ממסע הלימודים בארצות הברית "היה לי מעניין, חושף, מלמד ומאתגר. עד אז לא הכרתי את היכולות שיש לקהילה היהודית בארה"ב, רק כשנמצאים שם וצוללים לעומק הנושאים מבינים באמת את העוצמה וההשפעה של היהודים בארה"ב על היהודים בארץ. החשיפה לארגונים השונים, העשיה בארה"ב לישראל מבחינת הפילנתרופיה והפוליטיקה, הדהימה אותי".

אחד הדברים שהפתיעו אותה הוא החיבור העמוק והרב גוני של הקהילות ליהדות. בניגוד לקהילה הדתית בארץ, שבה הזרם האורתודוקסי הוא המרכזי, בארה"ב המנעד רחב בהרבה, רפורמים, קונסרבטיביים אורתודוקסים. איתרע מזלם של חברי הקבוצה והם הזדמנו לתהלוכת הזדהות בישראל השנתית של יהודי ארה"ב. בנוסף, השתתפו באירוע הוקרה של ראש עיריית ניו יורק לקהילה היהודית, שהתקיים באחוזה הרשמית של ראש העיר. באירוע השתתפו מנהיגי הקהילה הבכירים והחשובים של יהודי ארה"ב. גם הביקור בבית הספר היהודי SAR היה עבורה חוויה מדהימה. "שיטת הלמידה והמסגרת החינוכית מעניינת מאוד. מתקדמת יותר מאיתנו. זו הייתה חוויה מיוחדת, נחשפתי לדברים שאילולא הנסיעה לא הייתי נחשפת אליהם. אם הגעתי סקפטית לגבי יהדות ארה"ב עד כמה הם באמת תורמים, יצאתי משם שגרירה שלהם".

קבוצת 'מובילים לשלטון המקומי' 2023 נמשכה יותר מהצפוי: המלחמה שפרצה עיכבה את רצף המפגשים ואף דחתה את הבחירות. למרות זאת, הקבוצה התגבשה. הקבוצה הייתה מגוונת מאוד, "כמו הבדיחות של פעם" היא צוחקת "דתי, חילוני ערבי וצ'רקסי". המנעד הרחב הפך את הלימוד למעניין ומפרה יותר. "התחברתי ליציאה מהלימוד להשלכות לנושאים פרקטיים מחיי היום יום. לקחת טקסט שקראתי מהתלמוד או מהקוראן לפרקטיקה מהשלטון המקומי. אלו דברים שהיו מאוד מעניינים וגרמו לנתח את הדברים אחרת. אין לי שום רקע ביהדות, למרות שאני מגיעה מבית מסורתי, למדתי הרבה מאוד דברים שלא הכרתי. הלמידה מהמקורות פתחה בפני צוהר רחב לנושאים שונים ואחרים".

אילנית גרה בתל אביב, נשואה לאבי ולהם שלושה ילדים עידו בן 17, עומר בת 15 וענבר בת 13.

שתפו את הפוסט

עוד מאמרים במגזין קולות

הישארו מעודכנים!

הירשמו לניוזלטר שלנו ונעדכן אתכם כשאנחנו מעלים פוסט חדש

על הקורסים שלנו שמעת?

אנחנו מציעים מגוון תוכניות למוסדות שלטון, ארגונים ולקהל הרחב