הכר את הבוגר – עידן טנדלר

עידן טנדלר, בוגר תוכנית עמיתים 2012, הוא סגן נשיא בכיר בחברת פאלו אלטו נטוורקס, חברת הסייבר הגדולה בעולם. הוא בוגר 8200, והקים והוביל את חטיבת הסייבר של אלביט מערכות, הקים וניהל שני סטארט-אפים, הראשון נמכר ל-RSA והשני נמכר לפאלו אלטו נטוורקס.
הרקע וההיסטוריה התעסוקתית הובילו את עידן להיות יזם חברתי. לפני כשנתיים יזם את הקמת Place-IL, מיזם הייטק חברתי, שמטרתו לחבר את תעשיית ההייטק במטרה לגייס אוכלוסיות בייצוג חסר – חרדים, ערבים, תושבי פריפריה, דרוזים, יוצאי אתיופיה ואחרים. המיזם משתף עשרות חברות מהמובילות בארץ. "לתעשיית ההייטק מחויבות לחברה הישראלית ואם לא נפעל לחבר אנשים ולפתוח דלתות לכל האוכלוסיות, נחטא לתפקידנו בחברה בישראל. יש טאלנט מאוד איכותי שאנחנו מפספסים כי אנחנו לא יודעים איך לראיין אותם ואיך לקלוט אותם. האוכלוסיות, שמשתלבות בהייטק, מרוויחות ניסיון ונותנות ערך יחסית מהר".
לאחרונה השיק המיזם את הקרן הלאומית להייטק בנגב. "אחרי המלחמה הבנו שיש להייטק תפקיד מפתח ביצירת חוסן ותקווה לנגב המערבי. חוסן זה ביטחון, זה חינוך, זה איכות חיים, וחוסן זה מקומות תעסוקה. הרעיון הוא לייצר תקווה לאנשים שאפשר לגור בנגב המערבי ולעבוד בחברות המובילות בישראל. אנחנו מתכננים לייצר מאות משרות חדשות בנגב. הקמנו כבר אתר בשדרות ובימים האלה המתמחים הראשונים נכנסים לחברות ההייטק".
התקופה בה למד בקולות, לאורך שנתיים, הייתה משמעותית מאוד עבורו. הלימוד נתן לו חשיפה משמעותית לאוצר התרבות יהודית ולמורשת היהודית וביטחון להעמיק עוד ולהכיר את הטקסטים מארון הספרים היהודי גם לבד. ההבנה שהתגלתה לו היא שבסופו של דבר, יהדות היא פלורליסטית ובנויה על ריבוי דעות והשקפות. "אנחנו עם שאוהב להתווכח ומקדש ריבוי דיעות ומחלוקת. זה בדי-אן-איי היהודי שלנו, מהאמוראים ועד אלינו, כל עוד המחלוקת היא לשם שמים ולצורך מטרה משותפת ועתיד משותף. דברים שלמדתי בקולות נותנים לי מצפן גם היום. למרות שעברו 12 שנה, עד היום יש לי חברים מאוד טובים משם. הקבוצה הייתה אקלקטית במכוון, אנשי חינוך, היי טק, מהשלטון המקומי, ואנשי עסקים. המשותף לכולם היו סימני השאלה, הפתיחות ללמוד, וזה יצר דינמיקה מופלאה שעזרה לנו להיפתח וללמוד".
בתום השנים בהם למד בקולות, עידן עבר להתגורר במשך שבע שנים בארה"ב. "בישראל אנחנו לוקחים כמובן מאליו את הזהות היהודית שלנו, אנחנו לא מעמיקים בה מספיק ולא נדרשים לפתח אותה. בחו"ל אתה צריך לייצר לעצמך את הזהות היהודית והקהילתית שלך. היינו עם ילדים קטנים והייתי צריך להגדיר לעצמי מה זה להיות יהודי לא בישראל, מה המשמעות של להיות יהודי לא דתי עבורי. קולות נתנה לי את הביטחון וארגז הכלים לעשות את זה".
אחרי עשור, עידן חזר לקולות להיות בוועד המנהל למשך כשנה וחצי. עד היום הוא מאמין כי לקולות יש יכולת לייצר שיח חדש בתוך החברה הישראלית. "ישראל בצומת דרכים היסטורי. המדינה היקרה שלנו במשבר. הוא נמשך למעשה שנים רבות ובשנה האחרונה הגיע לשיא. לקולות יש תפקיד מפתח בהוצאה של ישראל מהמשבר הזה. זו היכולת ליצוק תוכן, עומק ומשמעות בזהות היהודית שלנו והיכולת להעניק לנו כלים לדבר אחד עם השני, להיפתח ולהבין שישראל זה מקום שיש בו אנשים עם זהויות שונות ודעות שונות אך בסוף אנחנו פה, כי יש לנו מטרה משותפת שהיא עתיד טוב יותר משותף. זה מתחיל בבית מדרש שמקדש פלורליזם וריבוי דעות וממשיך במדינה שמקדשת פלורליזם ודעות שונות עם עתיד וחזון משותף".

שתפו את הפוסט

עוד מאמרים במגזין קולות

הישארו מעודכנים!

הירשמו לניוזלטר שלנו ונעדכן אתכם כשאנחנו מעלים פוסט חדש

על הקורסים שלנו שמעת?

אנחנו מציעים מגוון תוכניות למוסדות שלטון, ארגונים ולקהל הרחב