הכר את חברת הועד – מיכל פלדמן

מיכל פלדמן, פרופסור למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, וחוקרת במיקרוסופט ישראל, היא אחת מחברות הוועד המנהל החדשים שלנו. מיכל מרצה מלמדת וחוקרת את הממשק של מדעי המחשב ותורת המשחקים. הרעיון הוא למדל סיטואציות שבהן צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, להסיק מהן תובנות, מה יקרה, מה רצוי שיקרה,  ואיך ניתן  לתמרץ אנשים להתנהג בצורה רצויה מבחינה חברתית. בחיבור עם תחום מדעי המחשב,  היא חוקרת אפשרויות של בניית מנגנוני תימרוץ שהינם יעילים כלכלית וחישובית. לאחרונה נבחרה לעמוד בראש הארגון העולמי שמאגד מאות רבות של חוקרות וחוקרים בתחום זה.

מאז ארועי ה-7 באוקטובר והמלחמה, מיכל לוקחת חלק פעיל במגוון התנדבויות, חלקן במסגרת אוניברסיטת תל אביב. בתחילת המלחמה היא לקחה חלק פעיל בחמ"ל נעדרים שבו איתרו מידע ברשת על הנעדרים. כעת היא חלק מצוות באוניברסיטת תל אביב שאחראי על מגוון רחב של פעילויות התנדבותיות במטרה לעזור למילואימניקים, מפונים ומשפחות החטופים.

מיכל למדה בתוכנית העמיתים של קולות בשנת 2008, יחד עם אישה, יובל, פרופסור למשפטים בבר אילן. בקבוצת העמיתים באותה שנה היו לא מעט זוגות. אחרי השנה הראשונה הם "לא הצליחו להיפרד" והקבוצה המשיכה ללמוד יחד עוד שנים רבות אחרי. "זו הייתה חוויה ממש מיוחדת. התחברנו מההתחלה כקבוצה והלימוד היה מתוך קירבה גדולה. זה היה אחרי תקופה ארוכה שלא למדתי טקסטים יהודים. וגם  טקסטים שלמדתי בעבר קיבלו משמעות חדשה עם  חברי הקבוצה.  המגוון של חברים מכל חלקי החברה בישראל,  והעושר והגיוון של הטקסטים הביא את הבונוס. היה כיף לראות איך כל אחד מגיע מהתחום שלו, ומעשיר את הלימוד  מעולמו ונקודת המבט שלו. זו היתה גם חוויה מעשירה מבחינה זוגית, כמי שבאים מתחומי דעת מאד שונים".

לדעתה, "טקסטים זה מגנט שיכול להדביק אנשים מרקעים שונים. כמו שקרה לנו בקבוצה. התחברנו דרך הטקסטים והלימוד המשותף".

היא מזדהה עם וחותמת על הזהות של מדינת ישראל כמדינה "יהודית ודמוקרטית", ומגדירה אותם כ'שני האדנים שעליהם אנו עומדים'. "ביום שאחרי המלחמה, אני חושבת שזה הזמן לחזור לזה, וגם לקדם כתיבת חוקה. ההיסטוריה מראה שהרבה פעמים תקופות חשוכות כמו זו שאנו חווים כעת  מובילות לשינוי. גם לפני המלחמה הייתה התעוררות שלא הייתה קודם, שהיא הזדמנות ליצור כאן משהו יותר טוב." מיכל חברה כיום בפורום מצומצם המנסה לקדם כתיבת חוקה לישראל.

מיכל החליטה להצטרף לוועד המנהל של קולות מתוך רצון שהמודל של לימוד מחבר יתרחב. "אני שמחה לקחת חלק בהובלה של יוזמות כאלה  ולחשוב על האסטרטגיה של הארגון".

מיכל ויובל גרים בגבעת שמואל ולהם ארבע בנות ובן.

שתפו את הפוסט

עוד מאמרים במגזין קולות

הישארו מעודכנים!

הירשמו לניוזלטר שלנו ונעדכן אתכם כשאנחנו מעלים פוסט חדש

על הקורסים שלנו שמעת?

אנחנו מציעים מגוון תוכניות למוסדות שלטון, ארגונים ולקהל הרחב