הכר את חבר הועד – חנן ליס

חנן ליס, הוא חבר חדש בוועד המנהל שלנו. חנן איש עסקים, יזם סידרתי, שותף בחברת נדל"ן שרוכשת ומשביחה מתחמי דירות בצפון אמריקה, מיסד ויו"ר של חברת יצור ותוכנה המספקת פתרונות שיווק למותגים בינלאומיים ויו"ר ושותף בחברת תוכנה המספקת שירותים לבנקים ומוסדות פיננסים. במשך שנים ניהל  חברה בבעלות משפחתית בשם 'שומרי משקל' שייסדה חמותו ונרכשה לפני שלש שנים.

במקביל חנן עוסק בפילנתרופיה יהודית וכללית. הוא שימש בשורה של תפקידי התנדבות: חבר בוועד המנהל של הג'וינט, חבר בדירקטוריון הפדרציה של דטרויט, כיהן כנשיא של ה JCC  באזור דטרויט כיהן כיו"ר תחנת הטלוויזיה הציבורית האמריקאית במישיגן (PBS) וכיו"ר ארגון מוביל למחזור מזון והספקת מזון למאות אלפי נזקקים ((Forgotten Harvest

חנן ורעייתו בילו שנים על הציר שבין ארה"ב לישראל. הוא נולד וגדל בישראל, נישא לליסה, בחורה אמריקאית והם התגוררו בדטרויט קרוב לארבעים שנה וגידלו בה את ארבעת ילדיהם. הילדים גדלו והתחנכו על חינוך ציוני ולאורך השנים ביקרו הרבה בישראל וכיום שלושה מתוכם בחרו לקבוע את ביתם בארץ. חנן שמח על כך מאוד. הבכורה נישאה לישראלי ומתגוררים בתל אביב עם שלשת ילדיהם. לפני שבועיים, הבן הצעיר, שעלה כחייל בודד ושירת ביחידה מובחרת, השתחרר משירות מילואים אליו גויס שבועיים אחרי חתונתו. הילדים ממשיכים, כל אחד לפי דרכו, בעסקי המשפחה ובפעילות הפילנתרופית. לפני שלוש שנים חנן וליסה חזרו לגור בישראל.

הקהילה היהודית בארה"ב, לטענתו, היא קהילה ששמה דגש על אחדות ולא על ההבדלים בין דתיים, חילוניים וחרדים, היהדות היא הגורם המאחד המאפשר לקהילה לספק שירותים שהיא מעניקה לטפל בזקנים בחלשים, במערכת החינוך היהודית. כל השירותים האלה ייחודיים לקהילה היהודית, אין להם תחליף ממשלתי. "אחדות קהילתית היא הבסיס לטיפוח חיי קהילה. הדגש על ערבות הדדית היא הסיבה להצלחה של הפדרציות היהודיות בארצות הברית. בקהילות היהודיות ישנה מסורת חזקה שרואה במנהיגות ופילנתרופיה חלק משמעותי מהזהות היהודית, יהודי ארה"ב משקיעים בפעילות קהילתית את זמנם, מרצם, וכספם".

"הקהילה היהודית האמריקאית, במיוחד הקהילות המאורגנות בפדרציות, מאוד ציונית ומחוברת לישראל. הקשר לישראל הוא ערך עליון, והם רואים בישראל חלק מהזהות האישית שלהם כיהודים. הקהילה בארה"ב מגוונת עם יהדות אורתודוקסית, קונסרבטיבית ורפורמית. אורח החיים שם שונה, המנטליות שונה, האמריקאים יותר זהירים ופחות ישירים. המנהיגים הישראלים לא תמיד מעריכים ומבינים את החשיבות של הזרמים הקונסרבטיבים והרפורמים לחיי היהודים בארה"ב. היהודים בארה"ב לא תמיד מבינים את החיים בישראל ואת הלחץ היום יומי בעקבות המצב. עם זאת, ישנה שותפות גורל חזקה. לאורך המלחמה הקהילה היהודית בארה"ב ניצבת לצד ישראל גם במחיר חוסר הביטחון האישי ועליית האנטישמיות, הם נרתמים למאמץ לתמוך בישראל ולהשפיע על דעת הקהל".

חנן מאמין בתרומה של קולות לחברה הישראלית ולמנהיגות הפוליטית בישראל. תיקון ושיפור של מנהיגות פוליטית שתיבנה על ערכים שיעודדו מנהיגים פוליטיים להבין שהם מייצגים את כל הבוחרים ולא רק את אלו שהצביעו עבורם. בעיניו, שליחות ציבורית שבנויה על ערכים ומחויבות לכל קהל הבוחרים זה דבר שצריך לקדם ולטפח.

"מי שמשרת את הציבור כנבחר או בתוקף מינוי, הוא שליח ציבור. מעבר לשררה, לכוח ולמשכורת, לשרת את הציבור כרוך בהרגשה של שליחות שהיא חשובה יותר מהתפקיד עצמו. החוסן המנהיגותי של המערכת הציבורית ממלא תפקיד חשוב בעצוב החוסן הלאומי. מנהיגים חסונים מבחינה ערכית תורמים לחוסן הלאומי כי ביכולתם לתרום לבניית חברה דמוקרטית שבנויה על עקרונות של יושר וצדק".

שתפו את הפוסט

עוד מאמרים במגזין קולות

הישארו מעודכנים!

הירשמו לניוזלטר שלנו ונעדכן אתכם כשאנחנו מעלים פוסט חדש

על הקורסים שלנו שמעת?

אנחנו מציעים מגוון תוכניות למוסדות שלטון, ארגונים ולקהל הרחב